Hva skal jeg betale når retur ikke vises på fakturaen?

Har du registrert din retur med QR-kode/returkode via vår webreturside jotex.no/returns, trekkes returen fra fakturaen din når du har levert den hos ditt utleveringssted. Innen 24 timer oppdateres fakturaen på elpy.com og i elpy-appen. Webretur tilbys ikke for alle typer varer. Hvis det ikke tilbys, trekkes returen fra fakturaen din når den er mottatt og behandlet av vår returavdeling.

For enkelte betalingsmåter kan du sette fakturaen på pause på elpy.com, og du trenger da ikke å betale før returen er ferdigbehandlet. Hvis det er mulig å sette fakturaen på pause, vises dette under "Betalingsalternativ" når du er logget inn på elpy.com. Hvis alternativet mangler, kan du i stedet selv trekke fra beløpet for varen/varene du har returnert fra fakturabeløpet. Legg deretter til 59,90 kr i returfrakt per returnert normalpakke. Hvis det gjelder større/tyngre varer (f.eks. møbler) som du har returnert, legger du i stedet til 449,90 kr i returfrakt. Betal deretter det nye beregnede beløpet.

Hvis du er usikker på hva som regnes som en større/tyngre vare, kan du se hva du betalte i fraktgebyr på din ordrebekreftelse. Var fraktgebyret for varen over 300 kr, er det en større/tyngre vare og koster derfor mer å returnere. Hvis varen du har sendt tilbake er en reklamasjon, og den godkjennes av vår returavdeling, betaler du selvfølgelig ingen returfrakt. Så snart returen er ferdigbehandlet, oppdateres fakturaen på elpy.com og i elpy-appen.