Har du registrert returen din via vår returside på nett og deretter returnerer den via et utleveringssted, trekkes returbeløpet* vanligvis fra fakturaen din med en gang du har levert inn returen. Ellers tilbakebetales returbeløpet* etter at vi har mottatt og behandlet returen din. Du vil motta en returbekreftelse på e-post, og innen 24–72 timer ser du den oppdaterte fakturaen på elpy.com og i elpy-appen. I forbindelse med større høytider (f.eks. jul og påske) kan det ta noen dager ekstra.
For enkelte betalingsmåter kan du sette fakturaen på pause på elpy.com, og du trenger da ikke å betale før returen er ferdigbehandlet. Hvis det er mulig å sette fakturaen på pause, vises dette under "Betalingsalternativ" når du er logget inn på elpy.com. Hvis alternativet mangler, kan du i stedet selv trekke fra beløpet for varen/varene du har returnert fra fakturabeløpet. Legg deretter til 59,90 kr i returfrakt per returnert normalpakke eller lengre pakke. Hvis det gjelder større/tyngre pakker (f.eks. møbler) som du har returnert, legger du i stedet til 449,90 kr i returfrakt. Observer imidlertid at dette forutsetter at du ikke har returnert varer fra flere ulike pakker i samme returpakke, for da skal du betale mer enn én returfrakt. Betal deretter det nye beregnede beløpet.
Hvis du er usikker på hva som regnes som en større/tyngre vare, kan du se hva du betalte i fraktgebyr på din ordrebekreftelse. Var fraktgebyret for varen over 400 kr, er det en større/tyngre vare og koster derfor mer å returnere.
Returen trekkes fra fakturaen din når returen har kommet inn og blitt behandlet av vår returavdeling. Deretter belastes eventuell returfrakt, og fakturaen oppdateres på elpy.com og i elpy-appen. Har vi levert feil vare til deg, eller om du har sendt tilbake en reklamasjon, koster det selvfølgelig ingenting å returnere.
Du kan lese mer her: Hva koster returen?